Weekend 2: White Beach /Bergendal Adventure Centre - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Debbie Enthoven - WaarBenJij.nu Weekend 2: White Beach /Bergendal Adventure Centre - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Debbie Enthoven - WaarBenJij.nu

Weekend 2: White Beach /Bergendal Adventure Centre

Door: Debbie Enthoven

Blijf op de hoogte en volg Debbie

07 September 2017 | Suriname, Paramaribo

Na een week stage te hebben gehad, gingen we een leuk weekend tegemoet. Ik was zaterdag gelukkig weer helemaal opgeknapt van het ziek zijn. Inmiddels was wel Nicole ziek geworden.
Zaterdag zijn we met z'n zevenen naar White Beach geweest, we gingen met de taxi naar de waterkant, waar we in bussen konden stappen die rechtsreeks naar White Beach gingen. Officieel wordt er bij deze bussen gewacht tot ze vol zitten, maar dit kan gerust 1 tot 1,5 uur duren. Hierbij hebben we ervoor gekozen de overige plekken ook te betalen, aangezien dit alsnog veel goedkoper is dan een taxi. We waren totaal 75 SRD voor zeven personen kwijt, omgerekend is dit nog geen 1,30 euro per persoon. Het ritje duurde ongeveer een klein uurtje, tevens het eerste ritje wat we buiten Paramaribo maakte en wat was het mooi de omgeving te zien. Dit was eigenlijk al een uitje op zich! Bij de aankomst van White Beach, was het toch iets anders dan verwacht volgens de foto's. Ze waren aan het verbouwen en het was veel kleiner. Maar het was wel een super mooi uitzicht. We hebben hier heerlijk genoten en een relaxte dag gehad. We hadden besloten de laatste bus terug te nemen, deze kon komen tussen 17.30 en 18.30, dus maar gezorgd dat we er op tijd stonden. Bij aankomst van een busje zwaaide we om hem te laten stoppen, maar deze reed door. Eerst dachten we dat het niet het goede busje was, totdat we hoorde dat dit hem wel was, maar hij zat vol. Oeps.. dit was onze laatste mogelijkheid. Een taxi was wel erg lang en duur ritje. Bij het tankstation waar we stonden te wachten, kwam een grote auto aan rijden. We hebben gevraagd of we mochten liften naar de kruising, aangezien er vanaf daar nog wel bussen zouden rijden. Wonder boven wonder hebben deze mensen ons helemaal terug gebracht naar Paramaribo, terwijl ze hier zelf eigenlijk niet moesten zijn. Wat waren wij blij! De avond afgesloten met lekker eten bij café Zuid.
Zondag stond het tripje Bergendal Adventure Centre op het programma. We werden hiervoor om 7.30 uur thuis opgehaald, waarna we Robbie en Wendy gingen halen. Na een minuut of 20 maakte we een stop voor het ontbijt, bij een tentje met mooie omgeving. Hier konden we kiezen uit dingen als broodje kroket, loempia, Baka Bana, maar gelukkig ook nog gewoon een broodje ei. Vervolgens hebben we nog ongeveer drie kwartier gereden tot Bergendal Adventure Centre. Wat was dit uitzicht mooi, een breedte uitzicht over de Surinaamse rivier. We zijn hier begonnen met ziplinen. Nadat we allemaal onze tuigjes en prachtige helmpjes hadden op gekregen, zijn we begonnen op een oefen baan, een aantal meter boven de gerond. Hierna zijn we in de hitte een stuk binnen het bos ophoog gelopen. Vanaf daar hebben we zeven verschillende banen gedaan. Waarbij tussendoor nog verplaatsen via een touwladder en een steile ladder. Het was een super leuke ervaring, met als hoogte punt, de langste baan; ziplinen over de Surinaamse rivier, wat een prachtig uitzicht links en rechts. Uiteindelijk met een bootje weer terug gegaan naar de startplaats. Hier hebben we geluncht, met natuurlijk bami, om vervolgens de Kajakken te pakken en te gaan starten. We hebben een kleine ander half uur gekajakt, drie keer tweepersoons en een keer een eenpersoons kajak. Hierbij was hel wel heel fijn af en toe wat nat te worden, want het is en blijft erg warm. N het kajakken, mochten we nog even uitrusten, we hebben gezwommen en opgefrist onder de douche. We zijn uiteindelijk het busje weer ingestapt om door te rijden naar de Stuwdam. Eerst een stop op de brug over de Surinaamse rivier kijkend naar de Stuwdam en vervolgens verder naar boven tot aan de Stuwdam zelf gereden. Wederom een prachtig uitzicht vanaf hier. Suriname is een heel mooi land. Uiteindelijk zijn we terug naar huis gereden en weer netjes voor de deur afgezet. Het was een super mooie rit, met voldoende eten een drinken mee voor onderweg. Thuis lekker simpel broodje knakworst gegeten en ons voorbereid op een nieuwe stageweek.

De muggen hier kan ik nog niet erg aan wennen, voornamelijk me benen en voeten zitten onder de bulten.
Het huisje ben ik inmiddels helemaal aan gewend en voelt nu wel als thuis komen, voornamelijk me eigen kamer.

• 08 September 2017 - 08:37

Martha:

Nou als ik het zo lees genieten jullie wel. Nou nog veel plezier. Vandaag 8 sept. valt de regen ook met bakken naar beneden. Stuur even een beetje zon naar Nederland. Groetjes maar weer en werkse.

• 08 September 2017 - 10:24

Papa:

Dit lijkt helemaal niet op stage lopen het is meer een pret stage lees alleen maar excursies en stappen en uit eten .
    Ik hoop dat je nog veel ervaring op doet en nog veel plezier met zijn allen.
    Veel liefs papa

• 08 September 2017 - 11:25

Opa:

Alles gelezen, gaat op een boek lijken en knap werk. Veel sterkte en maak plezier. kusje opa.

• 08 September 2017 - 15:18

Carla:

Fijn om te lezen dat jullie buiten de stage ook veel plezier hebben. Je neemt ons mee naar het Surinaamse land, wat erg leuk is om te lezen. Nu nog benieuwd naar de stage ervaringen.

❤️Mama❤️